Temp de Flors

LA SECTION Euro à Gérone

Jeudi 17 mai, toute la section européenne de la seconde à la terminale était invitée à profiter de la fameuse Temp de Flors.

Depuis plus de 60 ans, Gérone organise cet événement international. Cette ville historique garde des traces magnifiques des cultures juives, arabes et chrétiennes et sait les mettre en valeur à cette occasion.  Les monuments, les cours, les places, les rues sont métamorphosées en tableaux floraux. Les yeux étaient sous le charme. Même les narines étaient sollicitées. Le cœur de la vieille ville nous a accueilli de ses parfums.

Les marches de la cathédrale, les bains arabes, et la chapelle Saint Nicholas nous ont offert les décorations les plus impressionnantes.

La journée a été très agréable et détendue.

Merci à tous, enseignants et élèves!

Nice trip to Gerone

On Thursday, May 17th a one -day trip to Girona (Spain) was organized for all the students of the English European Section. We had the opportunity to visit Girona’s Flower festival (Girona Temp de Flors). This is an annual festival and undoubtedly the most international city event.

Monuments and courtyards were transformed into remarkable ornamental gardens. Squares, churches and streets were decorated with colorful flowers. The fragrance of the flowers welcomed us while we strolled through the quaint and quirky Barri Vell, Girona’s old quarter, and admired its colourful streets, lined with spectacular floral displays. The most impressive exhibitions were held at the Cathedral Steps, the Arab baths and Saint Nicholas’ Chapel. The atmosphere was very friendly and joyful. We really enjoyed this great trip to Girona!

Viaje a Gerona

40 alumnos de la sección europea del instituto Jean Mermoz de Beziers acompañados de 6 profesores han recorrido las calles y los monumentos de Gerona durante la fiesta de las flores.

Durante el evento "Girona, Temps de Flors", el casco antiguo de la ciudad se adorna con decoraciones florales, esta fiesta  se celebrá entre los días 12 y 20 de mayo.

Los jardines, murallas, palacios y patios del centro medieval se visten con montajes florales que destacan por su creatividad, originalidad y vistosidad.

Este viaje ha permitido a los alumnos descubrir una ciudad española, su catedral de origen medieval y romano, orientarse con un mapa y compartir esta fantasía con otros turistas llegados de todas partes del mundo.

Tags: